Electric Guitar & Bass Making & Marketing - Leo Lospennato
De meest briljante dingen zijn vaak zo simpel dat je je afvraagt waarom dit niet eerder is gedaan. Zo ook met Electric Guitar & Bass Making & Marketing van Leo Lospennato.
Naast de ins en outs van het bouwen van elektrische gitaren en bassen gaat Lospennato uitgebreid in op de marketing & sales waar iedere gitaarbouwer mee te maken krijgt zodra je je instrumenten wil gaan verkopen.
Onderwerpen die door Lospennato behandeld worden zijn o.a. brand identity en positionering van je merk, het bepalen van de prijs van je handgebouwde instrumenten, het promoten van je werk zowel online en offline en, niet geheel onbelangrijk (met name voor alle model S en model T bouwers), copyright wetgeving.
Beknopte inhoude van Electric Guitar & Bass Making & Marketing:
- Het inrichten van je werkplaats en veiligheid
- De tien stappen van gitaardesign
- Het kiezen van hout
- Gereedchap en technieken
- Het maken van de toets
- Het maken van de hals
- Het maken van de body
- Binding en inlay
- Fretten
- Finishing Technieken
- Het verouderen (relicen) van een gitaar
- Gitaar Elektronica
- Assembleren en afstellen
- Marketing voor luthiers
- Gitaarfotografie
- Brand identity en positionering
- Het bepalen van de prijs voor je instrumenten
- Promotie
- Website en social media
- Copyrightwetgeving voor gitaarbouwers
317 pagina's, softcover.
Ook van de hand van Leonardo Lospennato: Electic Guitar & Bass Design